Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη 18 Φεβρουαρίου 2014

Το σπαθί που σκότωσε έναν θεό και έναν βασιλιά



Είδε ο Πέρσης Μέγας Βασιλεύς Καμβύσης τους Αιγύπτιους να γιορτάζουν στο δρόμο, και, επειδή μόλις τους είχε κατακτήσει, τους ρώτησε γιατί δεν δουλεύουν. Χρειάζονταν φόρους βλέπεις... 

"Γεννήθηκε ο θεός και γιορταζουμε εκτάκτως" του απάντησαν. 

"Ποιός θεός ρε;" (τα πήρε ο Καμβύσης) 

"Ο ιερός ταύρος Απις, πολυχρονεμένε μας" 

"Πάμε να τον δούμε" ειπε ο Καμβύσης. 

Μπήκε στον σταύλο και είδε το μοσχαράκι με τα ειδικά σημάδια που έδειχναν πως ήταν...θεός. 

"Για να δούμε αν πεθαίνει ο θεός" είπε ο Καμβύσης τραβώντας το σπαθί του.
  
Το μοσχαράκι αναπήδησε και άρπαξε τη σπαθιά στο μπούτι, αλλά μετά από λίγο απέθανεν. 
Ο Μέγας Βασιλεύς σκότωσε τον θεό. 

"Τραβάτε για δουλειά τώρα τεμπέληδες!" Διέταξε.

Ο Ιερεμίας πανηγυρίζει που ο Πέρσης Μέγας βασιλεύς σκότωσε τον ιερό ταύρο Άπι, γιο του… Δία. 

«Διατί έφυγεν από σου ο Άπις; ο μόσχος ο εκλεκτός σου ουκ έμεινεν, ότι Κύριος παρέλυσεν αυτόν» [ Παλαιά Διαθήκη, Ιερεμίας, ΚΣΤ΄, 15.]

 Ο Μέγας βασιλεύς Καμβύσης, ο... ταυρομάχος, φαίνεται να λειτουργεί σαν όργανο του Θεού, μια που αυτός μαχαίρωσε τον ταύρο. 

Ο Ηρόδοτος αναφέρεται στο ίδιο επεισόδιο με αποτροπιασμό. Ο φόνος του Άπι ήταν γι’ αυτόν μέγιστη ασέβεια, που οι θεοί την τιμώρησαν εν καιρώ. 


Περσικός ακινάκης. Απομίμηση
Πράγματι, ο Καμβύσης πέθανε από μόλυνση που ξεκίνησε όταν πληγώθηκε από το ίδιο το σπαθί του σε ατύχημα, ακριβώς στο μπούτι, εκεί που είχε χτυπήσει τον Απι. 

Ουσιαστικά, ο Έλληνας ιστορικός, υπό το φως της επαγωγικής λογικής που θεμελίωσε τον Δυτικό Πολιτισμό, δεν μπορεί να κατανοήσει πως κάποιος άνθρωπος μπορούσε να θεωρεί τον ιερό Άπι σαν ένα απλό μοσχάρι. Προτιμά να αποκαλέσει τον Καμβύση:
 

«ουδέ πρότερον φρενήρη»

τρελό από κούνια… [ Ηρόδοτος, Θάλεια, 27-29 και 64] 


Σήμερα, οι χαρακτηρισμοί μπορούν να αντιστραφούν.Τρελοί μας φαίνονται οι λάτρεις του Ταύρου. 

Εκπρόσωπος του σύγχρονου, Δυτικού τρόπου σκέψης είναι ο Πέρσης Καμβύσης, όχι ο Έλληνας Ηρόδοτος.


χμ...


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου