Οι Ίωνες στρατηγοί κρατούσαν την ζωή του Μεγάλου Βασιλέως (της Περσίας) στα χέρια τους σε ένα επεισόδιο της εκστρατείας των Περσών στη Σκυθία. Μετά, ο Μέγας Βασιλεύς έμαθε ότι ήταν κυριολεκτικά στο έλεός τους. Όπως τον καταδίωκαν οι Σκύθες, οι Ίωνες δεν είχαν παρά να εγκαταλείψουν την γέφυρα που φύλαγαν, και θα είχε παγιδευτεί.
Στη συνέχεια οι Ίωνες επαναστάτησαν τελικά, και οι πατριώτες τους από την Ελλάδα έστειλαν βοήθεια με αποτέλεσμα να λεηλατηθούν και να καούν οι Σάρδεις. Φάνηκε πως ο Μέγας βασιλεύς ήταν, πράγματι, πολύ ανεκτικός μαζί τους.
Νωρίτερα, υπήρχαν πληροφορίες πως και οι Σπαρτιάτες σχεδίαζαν εκστρατεία στην καρδιά του περσικού Βασιλείου.Τότε, ο Μέγας βασιλεύς σκέφθηκε: «Η αυτοί ή εμείς» και αποφάσισε να χτυπήσει πρώτος αυτό το άγονο μέρος με τους ανυπότακτους ιθαγενείς ώστε να μην τον ενοχλήσουν ξανά, διαταράσσοντας την παγκόσμια Ειρήνη που επέβαλλε με τόσες θυσίες.
Έτσι ο Περσικός στόλος κατάστρεψε αρκετά νησιά του Αιγαίου και την Ερέτρια. Στη συνέχεια, πιάνοντας για νερό στον Μαραθώνα, δέχτηκε την επίθεση ενός στίφους ιθαγενών.
Αφού τους απώθησε, έπλευσε πίσω νικητής.
Λίγα χρόνια μετά, ένας ισχυρός στρατός ξηράς συνοδευόμενος από στόλο, σάρωσε την Ελλάδα, αφού μάλιστα οι μισοί και πλέον ιθαγενείς πολεμούσαν στο πλευρό του, νοιώθοντας το Περσικό μεγαλείο. Ο στρατός αυτός νίκησε τον επίλεκτο Σπαρτιατικό στρατό –τον καλύτερο της Ελλάδας, σκότωσε τον ίδιο τον Βασιλιά της Σπάρτης, Λεωνίδα, στις Θερμοπύλες, και στη συνέχεια έκαψε την Αθήνα, εξουδετερώνοντας τα δυο ισχυρότερα κέντρα των ιθαγενών.
Τα πλοιάρια των ιθαγενών προσπάθησαν να αποκλείσουν τον Περσικό στόλο στα Στενά της Σαλαμίνας αλλά ο κλοιός έσπασε εύκολα, και ο στόλος, έχοντας εκπληρώσει την αποστολή του, απέπλευσε εις τα πάτρια.
Το ίδιο έπραξε και ο στρατός, αφήνοντας πίσω ένα απόσπασμα οπισθοφυλακής υπό τον Μαρδόνιο, που εξοντώθηκε από τους ιθαγενείς στις Πλαταιές, έχοντας εκτελέσει όμως την αποστολή του, μια που η αποχώρηση του κυρίου σώματος έγινε ανενόχλητα χάρη στη θυσία του.
Αυτή είναι η Περσική ανάλυση.
Δεν νομίζω πως στερείται λογικής ή αληθοφάνειας.
Ξέρουμε πως δεν είναι πέρα για πέρα αληθινή, αλλά μαθαίνουμε, με αυτήν την ευκαιρία, πως ΟΛΑ έχουν ΔΥΟ ΠΛΕΥΡΕΣ.
Δηλ. ανοίγουμε το μυαλό μας.
Αν μπορούμε βέβαια…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου