Συνολικές προβολές σελίδας

Τρίτη, 7 Ιουλίου 2015

Τα Διονυσιακά όργια φτάνουν στη Ρώμη...




"Ένας φτωχός Έλληνας ήρθε, αρχικά στην Ετρουρία. Δεν έφερνε μια από τις πολλές ειδικότητες που το έθνος του εισήγαγε σε μας (τους Ρωμαίους) μια που είναι το πιο ειδικευμένο από κάθε άλλο στην καλλιέργεια του πνεύματος και του σώματος.  

Αντίθετα, έκανε μυστικές θυσίες και ξόρκια. Δεν ήταν κάποιος που κάνοντας ανοιχτές τελετές, κήρυττε ανοιχτά την πίστη και τις διδασκαλίες του. Αντίθετα, γέμιζε τα μυαλά των πιστών του με τρόμο, με κρυφές νυχτερινές τελετές. Αυτές οι μυστηριώδεις τελετουργίες διαδόθηκαν αρχικά σε λίγους, αλλά μετά εξαπλώθηκαν σε πολλούς, άντρες και γυναίκες.

Σε αυτές τις θρησκευτικές τελετές προστέθηκαν οι ηδονές του κρασιού και του φαγητού, για να προσελκύσουν μεγαλύτερο αριθμό προσήλυτων. Όταν το κρασί, οι άσεμνες συζητήσεις και η ερωτικές συνευρέσεις έσβηναν κάθε αίσθηση σεμνότητας, τότε, άρχισαν να γίνονται ανηθικότητες κάθε είδους, όπως κάθε άτομο έβρισκε το είδος της απόλαυσης στο οποίο τον κατεύθυνε το κυρίαρχο πάθος της ίδιας του της φύσης.

Δεν περιοριζόταν λοιπόν σε ένα είδος διαφθοράς -δηλαδή την παράνομη συνεύρεση μεταξύ ελευθέρων γυναικών και αντρών. Από αυτήν την παρακαταθήκη του κακού, προερχόταν ψευδομαρτυρίες, πλαστογραφίες, ψευδή στοιχεία, και ψεύτικες αποκαλύψεις. Από την ίδια πηγή ερχόταν δηλητήρια και κρυφοί φόνοι, όπου, συχνά, ούτε τα πτώματα δεν βρισκόταν για να ταφούν.

 Πολλές από αυτές τις θρασείς πράξεις γινόταν κρυφά με προδοσία, αλλά οι περισσότερες γινόταν με δύναμη. Ήταν οι δυνατές φωνές, τα κύμβαλα, και τα τύμπανα (των τελετών) που χρησίμευαν για να καλύπτουν τις φωνές των ανθρώπων που βασανιζόταν ή θανατωνόταν, και που έτσι, δεν μπορούσαν να ακουστούν από μακριά."

Τίτος Λίβιος

File:Senatus consultum de bacchanalibus.jpg
Η επιγραφή της Συγκλήτου που απαγόρευε τις Βακχικές εορτές.
186 π. Χ.
Πηγή: Senatus consultum de Bacchanalibus




1 σχόλιο:

  1. Οι ελληνικές μυθολογικές αφηγήσεις για την αρχή της λατρείας του Διονύσου δεν απέχουν πολύ από την αφήγηση του Λίβυου. Και εδώ πολλοί την θεώρησαν ανήθικη, και αντέδρασαν, για να τιμωρηθούν παραδειγματικά από τον θεό. Ήταν μια λατρεία που δημιουργούσε εύλογες αντιδράσεις, και γεννούσε βία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή