Πηγή εικόνας: Χρόνος Παρακείμενος Kostas paliouras class |
Οι αρχαίοι ημών πρόγονοι κράταγαν και τιμούσαν ιερά κειμήλια, αλλά και τα λείψανα των σωρών των ημιθέων-ηρώων τους
(οι οποίοι λατρεύονταν με τρόπο που αντιστοιχούσε στους σημερινούς αγίους) όπως ακριβώς και εμείς, οι Χριστιανοί απόγονοί τους.
Μάλιστα, στην αρχαιότητα, οι σωροί των νεκρών χρησίμευαν μέχρι και σε ανατριχιαστικές τελετές Νεκρομαντείας (δες εδώ)
Οι σημερινοί αυτοαποκαλούμενοι λάτρεις της αρχαιότητας ειρωνεύονται τους Χριστιανούς γι αυτό, και (μέχρι τώρα) σιωπούσαν για το αντίστοιχο φαινόμενο της αρχαιότητας. Μάλιστα, συμπληρώνουν, τα ιερά αυτά κειμήλια των Χριστιανών είναι εμφανώς ψευδεπίγραφα και νοθευμένα.
(οι οποίοι λατρεύονταν με τρόπο που αντιστοιχούσε στους σημερινούς αγίους) όπως ακριβώς και εμείς, οι Χριστιανοί απόγονοί τους.
Μάλιστα, στην αρχαιότητα, οι σωροί των νεκρών χρησίμευαν μέχρι και σε ανατριχιαστικές τελετές Νεκρομαντείας (δες εδώ)
Οι σημερινοί αυτοαποκαλούμενοι λάτρεις της αρχαιότητας ειρωνεύονται τους Χριστιανούς γι αυτό, και (μέχρι τώρα) σιωπούσαν για το αντίστοιχο φαινόμενο της αρχαιότητας. Μάλιστα, συμπληρώνουν, τα ιερά αυτά κειμήλια των Χριστιανών είναι εμφανώς ψευδεπίγραφα και νοθευμένα.
Μια "χριστιανική απάτη".
Το αντίστοιχο φαινόμενο όμως νοθευμένου αρχαίου ιερού κειμηλίου, το πλοίο του Θησέα, που τα φθαρμένα του τμήματα άλλαζαν με νέα, ώστε τελικά να μην μείνει κάτι από το παλιό πλοίο, δεν αποκαλείται, αντίστοιχα, "δωδεκαθεϊστική απάτη".
Μια που ανακαλύψαμε την... φιλοσοφία ως έθνος, το πλαστό πλοίο του Θησέα, αποκαλείται:
..."Φιλοσοφικό πρόβλημα" !!!
Και μάλιστα, το ερώτημα αν το... αντίγραφο του πλοίου του Θησέα είναι πράγματι, το... πλοίο του Θησέα, "συνεχίζει να αποτελεί αντικείμενο προβληματισμού για τη Λογική"
Στην πραγματικότητα, οι αρχαίοι φιλόσοφοι, για να μην πουν καθαρά πως το πλοίο του Θησέα ήταν πλέον μια τρανταχτή απάτη, και έτσι συρθούν στα δικαστήρια από το θρησκόληπτο πλήθος, όπως τόσοι άλλοι συνάδελφοί τους
(δες εδώ: ΔΙΩΓΜΟΙ ΑΡΧΑΙΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ)
είπαν αυτό που ήθελαν να πουν παρουσιάζοντάς το ως ένα ανύπαρκτο φιλοσοφικό πρόβλημα, το οποίο εμείς και οι Δυτικοί κληρονόμοι μας πήραμε στα... σοβαρά, γιατί έχουμε την προκατασκευασμένη ιδέα πως οι αρχαίοι Έλληνες χαρακτηρίζονταν από Λογική και όχι από Θρησκοληψία, την οποία αποδίδουμε αποκλειστικά στον Μεσαίωνα, διότι έτσι μας έμαθαν, και έτσι μας συμφέρει να λέμε!!!
Αν αυτή είναι η συνεισφορά της αρχαίας σκέψης, ή μάλλον της λάθος ερμηνείας της, στην σύγχρονη... φιλοσοφία, τότε...
ή στραβά είν' ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε!!!
Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικά από τα σχετικά κείμενα στο διαδίκτυο: (τα περισσότερα είναι παρόμοια με αυτό του "perierga")
Στην πραγματικότητα, οι αρχαίοι φιλόσοφοι, για να μην πουν καθαρά πως το πλοίο του Θησέα ήταν πλέον μια τρανταχτή απάτη, και έτσι συρθούν στα δικαστήρια από το θρησκόληπτο πλήθος, όπως τόσοι άλλοι συνάδελφοί τους
(δες εδώ: ΔΙΩΓΜΟΙ ΑΡΧΑΙΩΝ ΦΙΛΟΣΟΦΩΝ ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΩΝ)
είπαν αυτό που ήθελαν να πουν παρουσιάζοντάς το ως ένα ανύπαρκτο φιλοσοφικό πρόβλημα, το οποίο εμείς και οι Δυτικοί κληρονόμοι μας πήραμε στα... σοβαρά, γιατί έχουμε την προκατασκευασμένη ιδέα πως οι αρχαίοι Έλληνες χαρακτηρίζονταν από Λογική και όχι από Θρησκοληψία, την οποία αποδίδουμε αποκλειστικά στον Μεσαίωνα, διότι έτσι μας έμαθαν, και έτσι μας συμφέρει να λέμε!!!
Αν αυτή είναι η συνεισφορά της αρχαίας σκέψης, ή μάλλον της λάθος ερμηνείας της, στην σύγχρονη... φιλοσοφία, τότε...
ή στραβά είν' ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε!!!
Παραθέτουμε ενδεικτικά μερικά από τα σχετικά κείμενα στο διαδίκτυο: (τα περισσότερα είναι παρόμοια με αυτό του "perierga")
Κατ' αρχάς το αρχαίο κείμενο:
Πάραδοξο του πλοίου του Θησέα
Οι Αθηναίοι διατηρούσανε το πλοίο του Θησέα ομως λόγω της φθοράς έπρεπε να αντικαταστήσουνε μέρη του πλοίου. Προσθέτωντας συνέχεια νέα τμήματα τίθεται το ερώτημα έαν μπορούμε να το αποκαλούμε "το πλοίο του Θησέα", π.χ. αν αντικαταστήσουμε 50% ή έστω 90% του πλοίου με νέα τμήματα. ..τὸ δὲ πλοῖον ἐν ᾧ μετὰ τῶν ἠϊθέων ἔπλευσε καὶ πάλιν ἐσώθη, τὴν τριακόντορον, ἄχρι τῶν Δημητρίου τοῦ Φαληρέως χρόνων διεφύλαττον οἱ Ἀθηναῖοι, τὰ μὲν παλαιὰ τῶν ξύλων ὑφαιροῦντες, ἄλλα δὲ ἐμβάλλοντες ἰσχυρὰ καὶ συμπηγνύντες οὕτως ὥστε καὶ τοῖς· φιλοσόφοις εἰς τὸν αὐξόμενον λόγον ἀμφιδοξούμενον παράδειγμα τὸ πλοῖον εἶναι, τῶν μὲν ὡς τὸ αὐτό, τῶν δὲ ὡς οὐ τὸ αὐτὸ διαμένοι λεγόντων. Πλούταρχος Θησεύς "Το Βήμα" ΤΟ ΠΑΡΑΔΟΞΟ ΤΟΥ ΠΛΟΙΟΥ ΤΟΥ ΘΗΣΕΑ Η ελληνική μυθολογία, όπως τονίζει ο Τζον Μπράιντεν, έδωσε το έναυσμα για αυτή τη μελέτη.«Κάναμε έναν παραλληλισμό με το πλοίο του Θησέα»λέει«και κάπως έτσι θελήσαμε να ξεκινήσουμε την εργασία μας». Το παράδοξο του πλοίου του Θησέα έχει τροφοδοτήσει φιλοσοφικές συζητήσεις επί αιώνες. Οπως αναφέρει ο Πλούταρχος στον βίο του μυθικού βασιλιά, οι Αθηναίοι είχαν διατηρήσει το πλοίο με το οποίο είχε κάνει το ταξίδι του ο Θησέας ως την εποχή του Δημητρίου Φαληρέα (345-280 π.Χ.) αλλάζοντας τις σανίδες που σάπιζαν, ώσπου τελικά δεν είχε απομείνει καμία από τις αρχικές. Αυτό, προσθέτει ο αρχαίος συγγραφέας, είχε δημιουργήσει μεγάλη διαμάχη ανάμεσα στους φιλοσόφους της εποχής σχετικά με το αν το υπάρχον, ίδιο στην όψη, πλοίο εξακολουθούσε να είναι το πλοίο του Θησέα ή όχι. Το παράδοξο αυτό, μαζί με τις διάφορες παραλλαγές του, συνεχίζει να αποτελεί αντικείμενο προβληματισμού για τη Λογική. Το παράδοξο του Θησέα
Το παραδοξο του Θησέα είναι ένα φιλοσοφικό ερώτημα που απασχόλησε τους ανθρώπους από τα αρχαία ακόμη χρόνια. Βασίζεται στο ερώτημα: Αν σε ένα αντικείμενο αντικατασταθούν όλα του τα μέρη το αντικείμενο παραμένει το ιδιο;
Το φιλοσοφικό ερώτημα απασχόλησε τον Ηράκλειτο, το Σωκράτη, τον Πλάτωνα αλλά και σύγχρονους φιλοσόφους όπως ο Τόμας Χομπς και ο Τζον Λοκ. Αυτός όμως που το ανέδειξε περισσότερο είναι ο Πλούταρχος βασισμένος στον παρακάτω μύθο:
«Το πλοίο με το οποίο ο Θησέας και οι νέοι της Αθήνας επέστρεψαν από την Κρήτη (όπου αντιμετώπισαν το Μινώταυρο) είχε τριάντα κουπιά, και διατηρήθηκε από τους Αθηναίους μέχρι την εποχή του Δημητρίου του Φαληρέως(κυβέρνησε το διάστημα 317-307 π.Χ.), όταν και αντικαταστάθηκαν τα παλιά ξύλα που σάπισαν με καινούρια. Από τότε οι φιλόσοφοι άρχισαν να διαφωνούν σχετικά με την υπόσταση του αντικειμένου. Η μία πλευρά, υποστήριζε ότι το πλοίο παρέμενε το ίδιο ενώ η άλλη ότι δεν είναι το ίδιο.»
Αργότερα το θέμα επκτάθηκε ακόμη περοσσότερο από τον Τόμας Χομπς, που έθεσε ένα νέο προβληματισμό, αναρωτώμενος «Τί θα γινόταν αν μετά την αντικατάσταση όλα τα παλιά κομμάτι συγκεντρώνονταν και επανατοποθετούνταν ώστε να δημιουργήσουν ένα δεύτερο πλοίο; Ποιο από τα δύο πλοία θα ήταν αυτό του Θησέα;».
Όπως σε όλα τα φιλοσοφικά ερωτήματα αναπτύχθηκαν πολλές προσεγγίσεις για να απαντήσουν ωστόσο η απάντηση θα είναι πάντα υποκειμενική. Ο Ηράκλειτος εισήγαγε την έννοια της ποσοτικής και αριθμητικής ταύτισης. Ο Αριστοτέλης υποστήριξε ότι υπάρχουν 4 αιτίες που χαρακτηρίζουν ένα αντικείμενο η μορφή, το υλικό, η χρήση και ο τελικός σκοπός.
Μια άλλη προσέγγιση είναι η έννοια του κρίσιμου στοιχείου. Όσο αυτό δεν αντικαθίσταται το αντικείμενο παραμένει το ίδιο αν αντικατασταθεί τότε το αντικείμενο αλλάζει.
-----------------------------
Χριστιανοί κοκκαλολάτρες, λάτρεις λειψάνων, και άλλα τερπνά |
Το... αντίγραφο του πλοίου του Θησέα είναι πράγματι, το... πλοίο του Θησέα; Αυτό, "συνεχίζει να αποτελεί αντικείμενο προβληματισμού για τη Λογική"... Έλεος!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή