Συνολικές προβολές σελίδας

Παρασκευή 8 Αυγούστου 2014

Πάττον: Από τρελό κι από μικρό...

Ο Πάττον

Τζωρτζ Σμιθ Πάττον 1885-1945. Αμερικάνος στρατηγός του β Παγκόσμιου Πολέμου.
Αλαζόνας, εκκεντρικός, άξεστος, και με φήμη... τρελού.
Όταν του είπαν πως κάποιος είχε ψυχολογικά προβλήματα, τον χαστούκισε. Γι αυτήν του την συμπεριφορά είχε προσωρινά παυθεί από την διοίκηση.
Πίστευε στην μετεμψύχωση και έλεγε πως θυμόταν πως πολέμησε σε διάφορα μέρη και εποχές.
Σκοτώθηκε σε ατύχημα ενώ προσπαθούσε να πείσει τους ανωτέρους του να επιτεθούν στην ΕΣΣΔ.
Ιδού μερικά από τα αποφθέγματά του:

«Κανένας κακομοίρης δεν κέρδισε κανένα πόλεμο πεθαίνοντας για την πατρίδα του.
Τον κέρδισε κάνοντας κάποιον άλλο ηλίθιο κακομοίρη να πεθάνει για την πατρίδα του.»

«Βλακεία και λάθος να θρηνούμε τους νεκρούς. Καλύτερα να ευχαριστούμε τον Θεό που έζησαν  τέτοιοι άντρες.»

«Αν όλοι σκέφτονται το ίδιο, τότε κάποιος δεν σκέφτεται.»

«Ο στρατός είναι σαν ένα μακαρόνι. Δεν το σπρώχνεις από πίσω για να το μετακινήσεις, το τραβάς από μπρος.»

«Δεν μετράω την επιτυχία με το πόσο ψηλά φτάνει κανείς, αλλά με το πόσο ψηλά ανεβαίνεις αφού φτάσεις στον πάτο.»

«Οι μόνιμες οχυρώσεις είναι μνημεία της ηλιθιότητας του ανθρώπου.»

Ο Αϊζενχάουερ είπε στον Πάττον να παρακάμψει την πόλη Τρίερ γιατί θα χρειάζονταν τέσσερις μεραρχίες για να την καταλάβει. (2 Μαρτίου 1945) Ο Πάττον απάντησε:
«Κατέλαβα την Τρίερ με δυο μεραρχίες. Τι θέλετε να κάνω; Να την δώσω πίσω;»

«Ένας ηλίθιος κάποτε είπε πως πρέπει να προστατεύουμε τα πλευρά. (της παράταξης) Έκτοτε, κάθε ηλίθιος στον πλανήτη προστατεύει τα πλευρά του. Δεν συμφωνώ. Τα πλευρά μου πρέπει να ανησυχούν τον εχθρό, όχι εμένα. Μέχρι ο εχθρός να βρει τα πλευρά μου, εγώ έχω κόψει τον λαιμό του μπάσταρδου...»


«Πείτε μου ονόματα και εγώ τους βαράω!» (Επιστολή στον Αϊζενχάουερ)

«Μην λες σε κάποιον πως να κάνει κάτι. Πες του να το κάνει και θα εκπλαγείς από την εφευρετικότητά του»

«Ακολούθησέ με, διάταξέ με, ή κάνε στην άκρη»

«Kαλύτερα να μάχεσαι για κάτι από το να ζεις για τίποτα»

«Όταν διστάζεις, κάνε επίθεση»

«Ένα αμόρφωτο θάρρος δεν φτουράει μπροστά σε μορφωμένες σφαίρες»

«Μία, δύο ή το πολύ τρεις φορές, η τύχη θα σου χτυπήσει τον ώμο. Αν έχεις φαντασία, θα στραφείς, και η τύχη θα σου δείξει τον δρόμο. Αν έχεις το θάρρος, θα τον ακολουθήσεις»

Σημείωση:
Τα παραπάνω αποφθέγματα έχουν μεταφραστεί από τον Δημήτρη Σκουρτέλη. Υπάρχει μια μικρή διαφορά στην διατύπωση τους ανάλογα με τις πηγές, προφανώς γιατί έχουν παραδοθεί προφορικά.


Να και μια δικιά μου ρήση:
 "'Ο, τι και να κάνεις,
το πολύ να σε κάνουν άγαλμα σαν τον Πάττον
και να σε περιλάβουν έκτοτε
οι κριτικοί τέχνης"


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου